در این فصل ابتدا روش تحقیق و چگونگی انجام آن معرفی شد. سپس به معرفی جامعه آماری ، چگونگی گردآوردی اطلاعات و نحوه تجزیه و تحلیل آنها پرداخته شد . در ادامه انواع داده های آماری وآزمونهای مختلف جهت آزمون مانایی متغیر ها معرفی گردید. با توجه به توضیحات نتیجه این شد که آزمون دیکی فولر تعمیم یافته و فلیپس پرون بهترین آزمون برای آزمون پایایی متغیرها می باشند و بوسیله استفاده از این آزمون ها به سادگی می توان متغیر ها را از نظر مانایی و نامانایی بررسی نمود. در ادامه فصل انواع روشها برای تشخیص هم انباشتگی بین متغیرها توضیح داده شد و با توجه به این توضیحات مشخص شد که برای آزمون همجمعی بین متغیر ها ابتدا لازم است برآورد مدل توسط روش حداقل مربعات معمولی انجام شده و سپس باقیمانده ها و جملات پسماند توسط آزمون هم جمعی جوهانسن- جوسیلیوس آزمون شوند تا درجه هم انباشتگی متغیرها مشخص شود . باتوجه به اینکه قلمرو زمانی این مطالعه یک بازه بلند مدت ۳۱ ساله می باشد، لذا پس از آزمون های هم انباشتگی از روش تابع پاسخ تحریک برای بررسی شوک سپرده ها در مدل استفاده می نماییم.
مقاله - پروژه
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
در این تحقیق به بررسی رفتارسپرده هادرصنعت بانکداری ایران با بهره گرفتن از آزمون همگرایی در بانک سپه در ایران در یک دوره ۳۱ ساله مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین در این تحقیق به دنبال این هستیم که نحوه و میزان اثرگذاری عوامل ذکر شد ه را بر نسبت کل سپرد ه های سرمایه گذاری مدت دار در ایران، مورد ارزیابی قرار دهیم ابتدا آمار توصیفی از متغیرها ارائه می‌شود، سپس نمودار پراکندگی متغیرها در قالب نمودار های مناسب نشان داده می‌شود. در ادامه برای برآورد مدل ابتدا آزمون ایستایی متغیرها انجام شد و سپس بعد از رفع خود همبستگی و ناهمسانی واریانس به بحث و تحلیل یافته ها و برآورد مدل پرداخته می شود . سپس نتایج حاصل از برآوردهای رگرسیونی و آزمون های مربوط به آنها ازجمله آزمونهای ریشه واحد و هم انباشتگی جوهانسون- جوسیلیوس ارائه می شود. در انتها نیز نتایج آزمون های فرضیات تحقیق، مبنی بر رد و یا قبول آنها گزارش می شوند. آمارهای سری زمانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جمع آوری گردیده اند. به منظور برآورد مدل نیز از نرم افزار Eviews7 استفاده شده است.
۴-۲- تحلیل توصیفی متغیر های تحقیق
در ابتدا آمار توصیفی از متغیر های مدل ارائه می‌شود جدول شماره ۴-۱ خلاصه‌ای از آمار توصیفی مربوط به متغیرها را نشان می‌دهد.
جدول شماره ۴-۱: نتایج آمار توصیفی (منبع: محاسبات تحقیق)

 

متغیر ها
آمار
حجم سپرده نرخ واقعی سود سپرده های مدت دار نرخ سود بازارغیرمتشکل پولی شاخص قیمت مصرف کننده (تورم) رشد تولید ناخالص داخلی نرخ رشد قیمت ارز در بازارهای غیر رسمی نرخ رشد قیمت مسکن
(Deposit) (Lrintrate) (Linrate) (Lcpi) (Lgdp) (Lxch) (Lstip)
میانگین ۳.۰۱۰۳۴۳- ۲.۵۰۱۴۳۶ ۳.۴۱۷۷۲۷ ۲.۹۱۲۳۵۱ ۱۳.۹۱۷۳۸ ۲.۱۹۴۷۵۲ ۸.۹۷۷۷۷۸
انحراف معیار ۰.۵۵۱۷۵۴ ۰.۲۷۹۸۶۶ ۰.۳۱۰۱۷۰ ۰.۴۶۷۳۱۰ ۰.۴۰۹۰۳۳ ۰.۱۴۲۶۱۳. ۱.۱۶۲۱۷۶
ماکزیمم ۲.۰۴۴۹۳۱- ۲.۸۳۳۲۱۳ ۴.۱۱۷۴۱۰ ۳.۸۹۹۹۵۰ ۱۴.۶۶۹۵۱ ۲.۳۴۱۶۳۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...